Po świętach jadę odbierać swoją z warsztatu, robili mi przód i lewy bok . Elementy dawali nowe , powiedzcie na co zwrócić uwage przy odbiorze auta :?: :?: :?:
Zestawienie robót przy kolejnych przeglądach
Zwiń
X
-
Zestawienie robót przy kolejnych przeglądach
Drodzy grupowicze.
Mam nadzieję, że kolejny raz spotkam się z rzetelnymi informacjami jak w poprzednich tematach, w których uczestniczyłem
Otóż nastał moment kiedy to na liczniku pojawi się magiczna liczba przejechanych kilometrów = 90.000 i w związku z przeglądem jaki mnie czeka chciałbym prosić Was o zestawienie czynności przegląd/wymiana przy następnych przebiegach.
Podykotwane jest to względami czysto ekonomicznymi, gdyż auto fizycznie jest z rocznika 2003, gwarancja na silnik zakończyła się rok temu (2 lata lub 90kkm). Mając dostęp do części zamiennych (hurt np. rolka prowadząca z napinaczem i paskiem rozrządu koszt w hurtowni 250 zł, ASO 850 zł z robocizną) oraz rzetelne zakłady mechaniki samochodowej postanowiłem, że dalsze przeglądy będę dokonywał tylko i wyłącznie we własnym zakresie. Zdaję sobie sprawę, że wiąże się z to z utratą wartości auta przy jego dalszej odsprzedaży (mit lub fakt) jednak zakładam sytuację, że moja Octavka posłuży mi jeszcze minimum drugie tyle zanim nadejdzie czas zmiany na inny pojazd.
Jeśli jest tutaj ktoś , kto doskonale orientuje się o czynnościach i w krótkim zestawieniu mógłby opisać mi jakie podzespoły należy wymienić, co wyregulować przy kolejnych 15kkm będę stokrotnie wdzięczny.
Oczywiście jeśli sytuacja i czynności będą wymagały interwencji serwisu nie będzie żadnych dyskusji, jeśli jednak czynności będą skupiały się jak do tej pory na wymianie filtrów, olejów, elementów ulegających zużyciu te będę dokonywał już tylko i wyłącznie we własnym zakresie.
P.S
Czy jest jakiś długoterminowy sposób na pozbycie sie hałasu podczas hamowania wydobywającego się z tylnych bębnów hamulcowych ? Co przegląd ASO "czyści" okładziny i sprawdza stan cylinderków jednak wystarczy trochę wody, zebranego nalotu z okładzin i delikatne naciśniecie hamulca powoduje denerwujący hałas roznoszący się po całym aucie. ASO twierdzi, że mają tak wszystkie Octavki, szczególnie po zimie
Pozdrawiam serdecznie.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
-
Pierwsze slysze ze jest limit kilometorw 90kkm :shock: Z tego co wiem byla gwarancja na 2 lata bez ilosci kilometrow.(tez mam 2003rok)
Jak bedziesz zmienial juz rozrzad to nie tylko pasek i rolke napinajaca ,tylko wszystkie rolki i pompe wody najlepiej(sluzy ona jako jedna z rolek) . Przy 2 latach czas wymienic tez plyn hamulcowy. Wszystkie informacje co wymieniac i przy ilu km znajdziesz w ksiazce servisowej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecPierwsze slysze ze jest limit kilometorw 90kkm :shock: Z tego co wiem byla gwarancja na 2 lata bez ilosci kilometrow.(tez mam 2003rok)
Zamieszczone przez SamiecJak bedziesz zmienial juz rozrzad to nie tylko pasek i rolke napinajaca ,tylko wszystkie rolki i pompe wody najlepiej(sluzy ona jako jedna z rolek) . Przy 2 latach czas wymienic tez plyn hamulcowy. Wszystkie informacje co wymieniac i przy ilu km znajdziesz w ksiazce servisowej.
Co do książki nie zaglądałem zatem mam lekturę :-)
Dziękuję.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ===Tomy===
Uzyskując informacje, że na 90kkm wymieniamy tylko jedną rolkę i pasek też byłem zdziwiony. Kompleksowa wymiana elementów rozrządu następuję przy 180kkm (4 rolki + ponownie pasek). Pracownik ASO wspominał, że przy 90kkm zmieniają jeszcze (jakieś) poduszki pod silnikiem (mogę pomylić nazewnictwo) ;-)Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezZ tego co wiem to powinno się wymienić kompletny rozrząd + pompa wody i to jest jedyna kompleksowa wymiana rozrządu (powinno sie robić co 90kkm - chyba). Natomaist co do wymiany poduch pod silnikiem to pierwsze słysze, wydaje mi sie że wymienia sie jak sie uszkodzą a nie jak sie wymienia rozrząd :shock:
Pozdrawiam.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl. Dlaczego warto wymienic, przeszukaj watki od nowego roku, gdzie kolega Chester121 napisal jak to bylo, gdy ASO nie wymienilo pompy i jakie wyszly z tego powodu jajca.
Update
Jestem po rozmowie z kierownikiem ASO.
Przynaję, ASO rekomenduje wymiane pompy jako działanie prewencyjne.
W związku z przypadkami awarii pomp wodnych w silnikach VW serwis radzi dokonać wymiany pompy już przy 90kkm. Standardowo pompy wodne wymieniane są przy 180.000 km jednak biorąc pod uwagę, że "wszystko się może zdarzyć" - zatarcie pompy - > uszkodzenie głowicy -> koszt naprawy nawet kilka tysięcy złotych klient otrzymuje propozycję także i wymiany pompy na nową.
Zatem dołożyłem pompę do silnika ALH niemieckiej firmy HAPU, koszt 140 zł.
Maicroft - > dziekuję za tę ważną informację.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
===Tomy===, wymieniaj wszystko zwlaszcza pompe wody!!!!
kosztuje 150zl wiec cena nie jest duza w porownaniu do naprawy
i koniecznie przycisnij ich zeby wyregulowali kat wtrysku bo sami na to nie wpadna
wiec stoj nad nimi !!!
co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
wiec cena chyba nie duza a masz gwarance ze jak cos sie sypnie to ty nie wybulisz kasy za naprawe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121===Tomy===, wymieniaj wszystko zwlaszcza pompe wody!!!!
kosztuje 150zl wiec cena nie jest duza w porownaniu do naprawy
i koniecznie przycisnij ich zeby wyregulowali kat wtrysku bo sami na to nie wpadna
wiec stoj nad nimi !!!
co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
wiec cena chyba nie duza a masz gwarance ze jak cos sie sypnie to ty nie wybulisz kasy za naprawePowyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecZamieszczone przez Maicroft===Tomy===, Pompa gdy oddajesz stara kosztuje chyba okolo 300zl.
Komentarz
-
-
co do wymiany rozrzadu to ja bym robil to w serwisie koszt okolo 800+150(pompa)
wolę oryginalną pompę ze sklepu, nie ASO za 195zł nową, do tego kompletny rozrząd za 550zł, czyli razem już 745zł, do tego koszt wymiany, razem ca 1000zł. Gdzie jest więc to ASO, które robi to za 950zł. W Łodzi jeden pan w czarnym garniturku w ASO powiedział mi że rozrząd to koszt ok 1000-1800zł, ciekawa rozbieżność.TDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
Gdzie ty masz ASO, które zrobi to w takich pieniądzach. Ja podjechałem do Łęczycy, to mi powiedzieli że robocizna kosztuje 400zł, rozrząd nie wiem ile, ale za pompę wody powiedzieli 420zł Do tego sprawdzili mi w książce samochodu, że u mnie rozrząd jest do wymiany po 150kkm, co mnie już zupełnie zjeżyło
wolę oryginalną pompę ze sklepu, nie ASO za 195zł nową, do tego kompletny rozrząd za 550zł, czyli razem już 745zł, do tego koszt wymiany, razem ca 1000zł. Gdzie jest więc to ASO, które robi to za 950zł. W Łodzi jeden pan w czarnym garniturku w ASO powiedział mi że rozrząd to koszt ok 1000-1800zł, ciekawa rozbieżność.
rozrzad co 150kkm ??? wydawalao mi sie ze 120kkm to max
po cholere ci oryginalna popma za ponad 300zl jak ta ma gwarancje i jak cos sie stanie to serwis pokrywa koszty>?????
takze zapraszam do wroclawia( acha ja nie wspominalem o kompletnym rozrzadzie tylko takim co wymieniaja w skodzie) czyli pasek i 2 rolki plus wymiana
to kosztuje 800zl weszlo to nie dawno bo ja jakies 2 miesiace temu tam robilem jeszce za 1500zl (bez pompy wody ((((( )
Komentarz
-
-
Ja robilem rozrzad w ASO i z gorna rolka, ktora zwykle sie wymienia co druga wymiane, ale u mnie juz piszczala to wymienilem, zaplacilem ~950zl z klubowa znizka. Koszt tej rolki to 120zl, czyli za sam rozrzad ale bez pompy wody wyszlo by jakies 850zl."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecZamieszczone przez PurchawaJa robilem rozrzad w ASO i z gorna rolka, ktora zwykle sie wymienia co druga wymiane..."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
czyli max 1070zl na dobrych czesciach, ktore do ASO mozna przyniesc
wtedy cena usługi nie jest wysoka, ASO bierze pieniądze za części. Chyba jednak jeśli przyjdę z własnymi częściami, to nie dostanę gwarancji naprawy?TDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paweł Twłaśnie się zastanawiałem, czy mogę jechać do ASO z własnymi częściami?
wtedy cena usługi nie jest wysoka, ASO bierze pieniądze za części. Chyba jednak jeśli przyjdę z własnymi częściami, to nie dostanę gwarancji naprawy?
Jednak jest pewne ryzyko, o którym nie pomyślałem. Nawet w przypadku kiedy silnik pozbawiony jest już gwarancji, a np. serwis wymieni pompę wodną ze swoich zapasów np. firmy HAPU i ta nie daj Panie Boże się zatrze w trakcie eksploatacji to pokrywają koszty ew. naprawy jeśli coś się stanie. Reasumując - dostaraczając swoje własne części tracimy gwarancję na jakiekolwiek ich działanie - pozostaje tylko kwestia profesjonalnego wykonania usługi. Czyli jak w życiu .. i tak źle i tak nie dobrze.
BTW: ASO twierdzi jasno - w silnikach ALH do wymiany na rozrządzie tylko: rolka napinacza zintegrowana z rolką prowadzącą oraz pasek rozrządu. Wartość usługi z kosztami robocizny to 800-850 zł. Dodatkowo wymieniają (jeśli zachodzi potrzeba) jakieś "poduszki" pod silnikiem.
ASO używa także zamienników oryginalnych części i sami rekomendują np. niemieckie pompy HAPU. Nowa pompa designed for VW w kartoniku Śkoda to koszt 600 zł. Mój ASO w regenerowane się nie bawi celem dalszej gwarancji i rękojmi. Koszt pompy w ASO to 140 zł, czyli tyle samo co np. w sieci Inter-Cars. Ja niestety się pospieszyłem nieświadomy ceny w ASO i zakupiłem pompę do ALH na własny rozrachunek. Będę dobrej myśli i mam nadzieję, że do następnego rozrządu wytrzyma.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Ja wymienię z pompa wodną, bedę miał spokój. Ciekawe ile sobie życzy ASO w Ciechanowie za rozrząd? OCP ma znizkę więc może nie będzie tak źle.
Autorushttp://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
Komentarz